Thursday, November 20, 2008

Lain Orang Lain Pandang : Saya Semakin 'Berisi' ?

Salam Buat Semua,

1) Seorang pelajar (lelaki) menegur lalu mengatakan bahawa saya kelihatan bertambah kurus, cengkung muka ini katanya. Dia bertanya sama ada saya sakit ataupun sedang berhadapan dengan bebanan kerja yang banyak. Saya menafikannya dan tertawa kecil.

2) Esok harinya, seorang rakan sekerja (wanita) yang berbeza bahagian menegur dan membawakan persoalan yang hampir sama tetapi berbeza pandangan. Dia dengan gembiranya mengatakan bahawa saya kini kelihatan lebih 'berisi' dan ceria. Katanya muka saya kelihatan agak 'penuh' dan wajah lebih berseri-seri. Dia mengusik saya dengan membuat konklusi mudah bahawa saya kini mungkin sedang bahagia dengan seseorang. Sekali lagi, saya menafikannya sambil tertawa kecil.

3) Hari ini, seorang rakan sekerja (lelaki) yang berbeza kampus tiba-tiba menegur saya sambil tersenyum. Dia bersungguh mengatakan bahawa saya kelihatan lebih kurus daripada beberapa minggu dahulu sewaktu kali terakhir kami bersua. Dia melihat saya sudah lebih 'kering' daripada dahulu.

4) Dua minggu lepas, seorang kenalan (wanita) yang saya temui di pusat membeli-belah dengan selambanya memperli saya dengan perkataan 'debab.' Dia dengan tegas mengatakan yang wajah saya kelihatan 'penuh' dan umpama seorang yang sudah mula bertambah selera makannya. Katanya pipi saya jelas tidak seperti dua atau tiga bulan dahulu. Saya yang agak kehairanan semestinya hanya mampu menafikan lalu tertawa bersama-samanya.

5) Empat individu secara tanpa diundang telah membuat 'analisa' tentang fizikal saya. Mereka melihat ada perbezaan, lantas mengemukakannya kepada saya. Uniknya, yang lelaki mengatakan saya semakin kurus dan lebih 'kering' berbanding dahulu manakala yang wanitanya merasakan saya kini sudah mula 'berisi.' Lain orang lain pandang ? Mungkin juga, lelaki dan wanita berbeza pandangannya ?


Neba2020: Manusia penuh dengan perbezaannya yang cukup susah untuk difahami secara menyeluruh ....

2 comments:

Anonymous said...

mmg mr fendy da berisi laaa.. nampak hensem skett.. dulu kurus sangattt...

Anonymous said...

Sudah lama tidak melihat sendiri si fendy ini..

Jadi kalau orang mengatakan si Fendy semakin berisi adakah maknanya dia sekarang on the cloud 9... yang akan dilalui setiap manusia dalam kehidupannya... dan telah menuju dan bersedia untuk ke tahap yang baru dalam kehidupan sebagai seorang lelaki..

Jikalau pula dia semakin kurus adakah dia memikirkan masalah negara... yang kita semua sedia maklum dengan keadaan semasa dalam negara kini... dan telah menuju dan bersedia untuk ke tahap yang baru dalam kehidupan sebagai seorang pemimpin..


Renung-renungkanglah...:)