Friday, October 17, 2008

4 Tahun Menjadi Pendidik di MMU

Salam Buat Semua,



1) Tidak pernah walau sekali saya berkongsi 'wajah-wajah' diri ini sejak InspiRasi 1982 ~~ mula 'bercerita' di akhir tahun 2006. Bukan niat mahu menyombong diri ataupun segan diri tidak cukup 'manis dan comel' tetapi biarlah para pembaca juga pengunjung lebih mengenali 'pemikiran dalaman' saya berbanding dengan 'fizikal luaran' yang tidak seberapa ini.

2) 18 Oktober 2004, saya mulakan penitian sebagai seorang pendidik, berusia 22 tahun 10 hari sewaktu mula melapor diri sebagai pekerja di Multimedia University (MMU).

3) Gambar pertama diambil di hari konvokasi ijazah sarjana muda pada 25 Julai, 2004.

4) Gambar di tengah diambil pada 23 Mac 2004 di hadapan bangunan Fakulti Perniagaan dan Undang-Undang, MMU Melaka. Di sebelah kiri sekali ialah Malcolm Teo (Johor Bahru) dan diikuti Najib (Kluang), Wee Han (Kuching) dan Shanmugam (Seremban). Kesemuanya adalah rakan-rakan sekelas yang cukup rapat lagi mesra.

5) Gambar terakhir pula diambil pada tanggal 6 Januari, 2004. Lokasinya adalah di tepi padang MMU, Melaka.

Di sini ianya bermula, dan saya masih di sini ...

Neba2020: Kami guru Malaysia, Berikrar dan berjanji ... Mendidik dan memimpin, putera puteri negara kita ... Pada Seri Paduka, kami tumpahkan setia ... Rukun Negara kita, panduan hidup kami semua ... Di bidang pembangunan, kami tetap bersama ... Membantu, membina, negara yang tercinta ... Amanah yang diberi, kami tak persiakan ... Apa yang kami janji, tunai tetap kami tunaikan ...

3 comments:

Muhammad Hazimin Wahab said...

gambar lama, nampak muda sungguh... sekarang, nampak tua.. hehe

Ashraaf Komplen said...

oh...sebnarnye kalo tak tunjuk gambar pun takpe....

sebab takde org minta.... oppsss!!


hehehahahoho :P

Anonymous said...

hamboi2...suke suki je asyraf kate mcm tuh kat ahdek ek???takpe2..ahkak suke tgk gambo ahdek...tp kan ahdek..ahdek laen lah time dolu2..ekskekekek!!!!!