Friday, July 2, 2010

3 Budak Cina Ganu Sedang 'berFacebook'

Salam Buat Semua,

1) Saya melayari Facebook di sekitar jam 2 petang, 2 Julai, 2010.

2) Tertarik pula melihat status anak murid saya yang bernama Goh Wei Loon. Anak Ganu seorang ini baharu saja menamatkan pengajian Ijazahnya di Multimedia University (MMU).
Cikgu doakan kamu dapat kerja yang bagus sebab kamu memang budak yang berkualiti!

3) Dia sedang rancak nampaknya berbalas respon status dengan 2 lagi sahabatnya, pastinya sama-sama berbangsa Cina dan kesemuanya anak jati Ganu (Terengganu Darul Iman).

4) Wei Loon dan sahabatnya saya yakin amat fasih dan bagus berkomunikasi di dalam Bahasa Kebangsaan.

5) Ini barulah namanya 1Malaysia dan rakyat Malaysia sejati! Paling penting, mereka layak digelar anak Ganu sejati lagi terpuji.

STATUS - Goh Wei Loon Pening... Pening... Banyak perkara-perkara yang tertunggak... :(

Johnson Chuah apa tu? boleh aku bantu dok?
Goh Wei Loon Hahaha.. mung nok bantu... kekgi aku kabor mung...
Johnson Chuah okok..
Goh Wei Loon boss.. kekgi u pandu gi futsal?
Johnson Chuah yeah.. gi dengan aku la..
Goh Wei Loon okeh boss.. bereh...
Goh Cq bobeh just now go where, nampak u tu
Johnson Chuah loon: ok.. bawa adik mu sekali.. goh: har? mane u nampak aku?
Goh Cq u dint see me, i thought u see me sad... at shenton la, ada 1 budak driving stream
Johnson Chuah oh.. juz now went to shop to take somting.. haha.. i din saw u wo.. hahahaha..
Goh Cq no heart lo u
Goh Wei Loon FOe, selamat menyambut hari kemerdekaan... :)
Goh Cq merdeka? got paper work lagi leh
Goh Wei Loon Haha... paper work blow saja.. tak susah langsung....
Johnson Chuah haha.. ya lo.. u so pro.. ei, later belanja us la.. celebrate ma.. haha..
Goh Cq belanja ar? poor like shit doh, pump oil till i pokai doh..
Johnson Chuah owoh~ u said till like tat.. sad lo..
Goh Cq :( tak dok earning ma.. need to pay car lagi
Goh Wei Loon Toshiba besor ohh... Pintu gate 10 ribu.. hmmppp... sudoh budok nih...
Goh Cq the company i work lagi besor
Johnson Chuah mu piti banyok kan..
Fendy Ahmad ewah ewahhh, mu berduo ghoyak ganu nampak wehh ... hehehehe.. ketawa saya sorang sorang membacanya doh
Goh Cq bayo kete, inim itu, botok doh la
Johnson Chuah lebong kuat betul..
Goh Wei Loon Cikgu.. semue kat nih anok jati ganu wehhhh.... Haha Johnson: Kawang mu sorang tuu mmg kuat lebong... dok lebong sehari.. dok soh..
Fendy Ahmad pening aku dengar ! ehh, pening aku baca budok2 ni punya diskusi... sib baik BM Johor standadr saja .. hahahaa
Fendy Ahmad lebung tu apo ghetinya (ertinya) wehh
Johnson Chuah lebong = pandai tipu.. hari-hair tipu.. hahaha..
Johnson Chuah *hari-hari
Fendy Ahmad oo tipu... ini tak pernah dengar punya perkataan... thanks for the info... hahaha
Johnson Chuah haha.. u're welcome..
Goh Wei Loon Haha.. Lebong tuu tipu yang melampaui batas.. Keunikan 3 negeri yang mempunyai dialek sendiri, jumaat tidak bekerja.. Keistimewaan tersendiri, cikgu..

Neba2020: Satu Malaysia, Satu Negara, Satu Komunikasi, Satu Keyakinan .... Malaysia Boleh!

2 comments:

Linglung said...

gua tahu apa itu lebong :)

Helmy Ahmad said...

"Goh Wei Loon Haha.. Lebong tuu tipu yang melampaui batas.. Keunikan 3 negeri yang mempunyai dialek sendiri, jumaat tidak bekerja.. Keistimewaan tersendiri, cikgu.. "

betul kata anak murid cikgu tuh...

ketiga-tiga negeri tersebut ada dialek sendiri...

ketiga-tiga negeri tersebut kerja bermula hari Ahad...

ketiga-tiga negeri tersebut negeri-negeri tidak bersekutu...

ketiga-tiga negeri tersebut, terletak di bahagian atas semenanjung...

ketiga-tiga negeri tersebut, kalau cuti raya panjang juga...

dan ehem... kuat Bulan jugak