Wednesday, August 26, 2009

Kenangan Yang Tidak Ternilai

Salam Buat Semua,

1) Gambar pertama adalah memori saya sewaktu berada di Tingkatan 1A, Sekolah Tinggi Segamat pada tahun 1995.

2) Gambar di bawahnya pula merakamkan saat-saat sewaktu di Tingkatan 3A pada tahun 1997.

3) Foto pertama saya berada di barisan belakang, kanan sekali manakala foto yang berikutnya saya duduk terkiri sekali di barisan hadapan.

4) Guru kelas sewaktu di Tingkatan Satu ialah Mrs. Chong Mun Fatt (barisan depan, empat dari kiri), dia mengajar subjek Bahasa Inggeris. Saya sungguh tidak selesa dengan gaya mengajarnya yang suka bertanya dan sentiasa menyuruh kami sekelas berinteraksi dengannya. Sekarang saya sedar betapa gaya mengajar beliau itulah yang cukup banyak membuatkan saya rasa 'tercabar' sekaligus sentiasa cuba memperbaiki penguasaan komunikasi di dalam bahasa tersebut.

5) Puan Rahmah Kassim (barisan depan, enam dari kanan) pula menjadi Guru Kelas sewaktu di Tingkatan Tiga. Dia mengajar subjek Sains. Orangnya cukup penyabar, cukup teliti sewaktu mengajar, penerangannya sentiasa jelas hinggakan yang susah menjadi mudah difahami.

Neba2020: Zaman belasan tahun sememangnya berwarna-warni dan penuh dengan kegembiraan berpanjangan kerana tanggungjawab dan erti kehidupan belum lagi terasa dan teruji ....

No comments: